Workshop

Video editing and interstellar travel workshop

14+

logo studio antani BIG

Across the universe

Messages from the present

In 2008, NASA broadcast the famous Beatles song "Across the Universe" out into deep space, in the direction of the North Star, to communicate our presence in the universe in a poetic way.

In the same way we create “video time capsules” for ourselves in the present, as well as for beings far away in time and space.
Participants learn the technical notions of video editing to create their own personal time capsule by mixing archive footage, films and videos.

Across the universe - messages from the present is a "concieved" laboratory disguised as a "video editing" laboratory.

An example: Mario, 22, worked on the concept of "religion" but wanted to tell the falsehood to posterity. His video time capsule chronicles the earth's inhabitants' dedication to the Teletubbies.

TELETUBBIES CONQUER THE WORLD

Mario Leopoldo Scrima and Giuseppe Pirro

LIQUID

Anna Corrente – Federica Zigrino – Anna Vinci
Classe – IV – D – Liceo Scientifico “Tito Livio” – Martina Franca

GRAVITY

Marco Grieco

Se c’è una parola che userei per sintetizzare la mia visione del Mondo e dell’Umanità, questa è Gravity. Gravity è la legge fisica del pianeta Terra e un limite a tutto ciò che vi abita. Ogni elemento terrestre ne è soggetto, dall’acqua all’aria fino alla carne e ai sentimenti. È la fragilità insita in questa forza a determinare l’essenza della vita stessa, allo stesso modo in cui è fragile il sacco amniotico nell’utero fecondo di vita. Nell’uomo, la gravità non è solo una mera questione fisica, ma si propaga alle sue più alte aspirazioni: un desiderio è sempre un tendere verso la propria stella, luminosa ma distante. La Bellezza si schiude proprio in questo limite tra impossibile e reale. La scelta di clip in slow motion è una riflessione sul Bello che ci circonda quotidianamente perché, riprendendo le parole di Lester Burnham (American Beauty), “è difficile restare arrabbiati quando c’è tanta bellezza nel mondo”

VITA DA CANI

Michela Andrisani – Imma Tralli